Talverehvid Eestis
Rehv on ainuke asi, mis hoiab Sinu sõidukit kontaktis teepinnaga. Ära riski enda ja teise tervisega, hoia rehvidel silm peal ning ära hinda oma sõiduoskust üle. Hoia ka ilmateadetel silm peal, et lumised/libedad teeolud ootamatult ei tuleks.
Talverehvide kasutamine on Eestis kohustuslik perioodil 1. detsembrist veebruari lõpuni. Naastudeta talverehvide ehk lamellrehvidega võib Eestis sõita aastaringselt.
Alates 1. detsembrist on lubatud kasutada vaid selliseid naastudeta talverehve(lamellrehve), mis omavad kolme mäetipu ja lumehelbe tähist.
Tähistus UNECE eeskirja nr 117 kohaselt:
Talverehvi tähis:
Muudatus tuleneb 25.10.2019 jõustunud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusest, mis sätestab, et sõiduautodel, väikekaubikutel, O2-kategooria haagistel ning kerega L6e- ja L7e- kategooria sõidukitel on lubatud kasutada vaid kolme mäetipu ja lumehelbe tähisega naastudeta talverehve.
Tähistus lisatakse, kui talverehv on liigitatud rasketes lumeoludes kasutatavaks talverehviks. Vastava tähistusega rehvid on lumeoludesse sobivamad kui senituntud M + S tähistusega rehvid.
Erandina ei pea sõidukid, millel kasutatakse UNECE eeskirjale nr 54 vastavaid maastikurehve ning on tähistatud selle kohase professionaalse maastikurehvi sümboliga „POR“, kasutama kolme mäetipu ja lumehelbe sümboliga rehve.
Kerega L6e ja L7e kategooria sõidukil peavad olema talverehvid alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Kerega L6e ja L7e sõidukiks loetakse mopeedauto, UTV, bagi jms, ehk sõidukid millel on sõitjatekabiin. ATV-sid ei loeta kerega sõidukiks ning otsene talverehvide kohustus puudub, kuid tasub jälgida ilmastikuolusid ning paigaldatud rehvid peavad olema sõiduki kasutustingimustele sobivad
Vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusele nr 42 vastu võetud 13.06.2011 lisa 1, võib naastrehve sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.
Sõltuvalt ilmastikuoludest jääb võimalus naastrehvide kasutusaega pikendada, kuid mitte rohkem kui 1. oktoobrist kuni 30. aprillini. Riigi Teatajas ilmunud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus täpsustab ka naastrehvidele kehtestatud nõudeid. Teede kahjustamise vähendamiseks sätestab määrus muu hulgas, et naastul võib olla ainult üks tipp ning see ei või olla terav ega torujas.
Eelnevalt varasematest aastatest ei toimu muutunud seadusandluse tõttu naastrehvide kasutusaja pikendamist majandus- ja kommunikatsiooniministri poolt vaid talviste ilmaolude korral pikeneb naastrehvide kasutusaeg aprillikuu lõpuni automaatselt.
PEA MEELES!
- Mustri jääksügavus peab talverehvil olema ≥ 3,0 mm. Soovitatav sügavus vähemalt 5 mm. Uuel rehvil on 80 km/h pealt märgades oludes pidurdades pidurdusmaa 25% lühem kui 3 mm-i kulunud rehvil
- Kui sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad naastrehvid olema sõiduki kõikidel ratastel.
- Kui rehvid on erinevalt kulunud, siis rehvitootjad soovitavad paigaldada suurema mustrisügavusega rehvid tagasillale.
- Kui Sinu sõidud on asulasisesed, siis võib eelistada lamellrehve. Naastrehvide kasutamine vähendab sõidutee eluiga pea poole võrra ja tekitab lisaks tervist kahjustavat tolmu.
Allikas: mnt.ee